אדריכלים – האם בכל אירוע צריך להיעזר באדריכל

כשאנחנו בונים מבנה מסוים, בין אם מדובר במבנה מגורים או מבנה אחר, אז יש רשימה של בעלי מקצוע שאנחנו צריכים להיעזר בהם, בעלי מקצוע שבלעדיהם הפרויקט לא יצא לפועל.

אם אנחנו פונים אל חברה שאחראית על בניית פרויקטים במטרה לרכוש נכס מסוים שנמצא בתהליך בנייה, אז אנחנו יכולים להיות בטוחים שהיא מעסיקה את אותם בעלי מקצוע, ואנחנו יכולים גם לקבל את השמות של כל בעלי המקצוע וללמוד על הניסיון והידע שלהם. כאשר מדובר במבנה שאנחנו אחראים על התכנון והבנייה שלו, אז מן הסתם, עלינו לגייס את אותם בעלי מקצוע ואז עולה שאלה, אילו מבין בעלי המקצוע אנחנו נדרשים לשכור, וכמובן כיצד אנחנו עושים את זה.

אחת השאלות שנשאלות היא, האם בכל פרויקט יש צורך להשכיר את שירותיהם של אדריכלים. האם כאשר אנחנו בונים מבנה מגורים קטן או מבנה עסקי קטן, אנחנו עדיין נדרשים לשכור את שירותיו של אדריכל, או שמא אנחנו יכולים לבצע את כל תהליך התכנון ולמעשה את כל עבודתו של האדריכל באופן עצמאי.

לא במקרה ציינו שחברות גדולות עובדות עם אנשי מקצוע, בפרט אדריכלים, כאשר הן יוזמות הקמה של מבנים שונים. זה אך טבעי שהן ישתמשו בשירותיהם, בין אם זה מבחינה בטיחותית, מבחינת החוק והתקנים, וכן מבחינה ניהולית, הרבה יותר סביר שאיש מקצוע יפקח על כל התהליך ולא גורם שאיננו מנוסה ואיננו מכיר את התחום, בוודאי כאשר מדובר בפרויקטים גדולים. אך מה לגבי פרויקט קטן, פרטי, האם גם אז זה נדרש?

מתי אנחנו צריכים לשכור את שירותיו של אדריכל

ברמת העיקרון, האדריכל בפרויקט אחראי על שני צדדים, על הצד הפרקטי של הקמת המבנה, כל מה שקשור למפרט, צרכים, העדפות וכל מה שקשור לתכנון המבנה באופן מעשי בשטח. הצד השני שהוא אחראי עליו, זה כל הצד של העיצוב, כיצד המבנה ייראה מבפנים ומבחוץ.

מאחר ומדובר על שני דברים שונים אך מהותיים, דברים שבלעדיהם אנחנו לא יכולים להקים את המבנה, הרי שיהיה נכון מצדנו לשכור בכל מקרה אדריכל שיעבוד איתנו. חשוב להדגיש, הצד הפרקטי מתייחס גם לכל הנושא של תקנות וחוקים שונים, מאחר ואין לנו בהכרח ידע בנושא, אז נצטרך להיעזר בשירותיו של אדריכל שיעזור לנו, מצד שני, בתהליך התכנון והעיצוב, אנחנו יכולים להציג מה אנחנו רוצים, ובהתאם לתנאי השטח ולאפשרויות השונות, האדריכל יוכל לייצר תוכנית בנייה מתאימה. אנחנו לא מחייבים לקבל אותה, אך כן חשוב שנעבור עליה ונקבל ממנה מידע שיכול לעזור לנו.

יש מקרים בהם אנחנו לא חייבים לפנות לאדריכל, למשל, אם מדובר בשיפוצים או בהיקף עבודות מאוד קטן, אז אנחנו יכולים לפנות לקבלן שיבצע את העבודה. בכל מקרה, תמיד יהיה נכון להיעזר באדריכלים, אפילו אם זה רק בשביל לשמוע חוות דעת.

שתפו אם אהבתם:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קריאה נוספת

מאמרים קשורים

תמ"א 38

3 ההשקעות המשתלמות ביותר

3 ההשקעות המשתלמות ביותר הן: נדל"ן, שוק ההון ופיתוח מוצר חדש אם יש ברשותכם סכום לא מבוטל המיועד להשקעה, עומדות לפניכם מספר אפשרויות בנתיבי השקעה

מעצב פנים

6 טיפים לעיצוב פנים לבית

רוב הלקוחות שרוכשים בתים או דירות חדשות וגם אלו שרוכשים בתים יד שנייה, דואגים גם לנושא נראות הבית, כדי להתאים זאת לצרכיהם המשפחתיים. רבים מהם

פניות דיירים

בקבוצת משה חדיף – הדיירים הם הלב האמיתי של כל פרויקט.
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל פנייה שיש לכם בנוגע
לאכלוס הדירה שרכשתם.

אנו מחויבים להעניק שירות אישי, מקצועי ואדיב בכל שלב ושלב ברכישת הדירה, החל מההתנהלות מול הבנקים, דרך הקשר השוטף עם הקבלן, הטיפול במשכנתאות ומסירת הדירה לידיכם וכלה בתיקון הליקויים השונים, אם ימצאו, במסגרת שנת הבדק, כל זאת עם חיוך ובאדיבות.
דילוג לתוכן