ביטוחת באש בנייני מגורים משותפים

איך לשמור על בטיחות באש בבנייני מגורים משותפים?

צורת הבנייה המרכזית באזור מרכז הארץ היא זו של בניינים רבי קומות, דבר שמתרחש באופן טבעי במדינה ובאזורים שבהם אין יותר מידי מקום, אם בכלל, שבו עוד ניתן לבנות. הקמה של בניינים לגובה מנצלת את אותם מטרים רבועים בצורה הכי אפקטיבית, וכך באזור קטן אחד, לגובה, ישנם הרבה מאוד דיירים שנהנים מהיתרונות של שיווק פרויקטים השונים ושל בנייה מן הסוג הזה.

בניין רב קומות לא מקבל טופס אכלוס מבלי שקיבל את כל האישורים הנדרשים, ודבר זה כולל אישור של מכבי אש שהבניין ערוך ומוכן לקראת כל סוג של בעיה הקשורה לאש. איך באופן פרקטי, בפועל, לאחר כניסה אל בניין, איך שומרים על בטיחות באש בתוכנית בניינים מן הסוג הזה?

עוברים בדיקות תקופתיות

בכל בניין, בדיוק כפי שמבצעים בדיקות תקופתיות עבור התקינות של המעלית או המעליות שנמצאות שם, יש גם צורך בבדיקת התקינות של כל המערכות אשר מותקנות עבור בטיחות באש. דבר זה כולל את הבדיקה של כל הציוד לכיבוי אש: המטפים, עמדת כיבוי אש, גלגלונים, בדיקה של מערכת המתזים, בדיקת חלונות לפינוי עשן, בדיקת דרכי מילוט כמו חדר המדרגות, ובדיקת לחץ המים.

אם מבצעים את הבדיקות הללו באופן סדיר, כנדרש, יכולים לוודא כי כל מערכת כיבוי וגילוי אש שקיימת בבניין תהיה זמינה לפעולה בשעת הצורך באופן הכי יעיל שאפשר לצפות אליו. בדיקות כאלה ניתן לבצע בבניין שבו יש דיירים רבים, וזה לא מספיק לדעת כי בבניין יש מערכות בטיחות באש, כי אם לבדוק ולתקן אותם במידת הצורך בכל שנה מחדש.

לוודא כי יש ציוד מתאים בבניין

זה נכון כי אמור להיות ציוד מתאים עבור הגנה מפני אש, אבל הרבה מאוד בניינים רבי מגורים הם כאלה שעלולים להיות מיושנים, ולא כאלה שבהם יש את האכלוס רק לפי קוד בנייה חדש. דבר זה אומר כי הוועד צריך לקחת על עצמו את הפיכת הבניין להיות עד כמה שיותר מוגן מפני מצב של שריפה, ודבר זה כולל הבאה של מומחים בתחום על מנת שיתנו את חוות דעתם לגבי המערכות שניתן להתקין בהתאם למצב של הבניין ובכך להתקדם אל עבר מקום שבו השטחים הציבוריים והפרטיים יהיו ממוגנים עד כמה שיותר עם מטפים, מתזים ומערכות לגילוי ופיזור יעיל של העשן במידה ואכן התגלתה לה שריפה.

התגוננות מוקדמת והתכוננות לשעת פעולה יכול להיות הבדל של חיים ומוות, ולכן זה כדאי להשקיע את הזמן הזה של התקנה ראשונית ובדיקה שיכולה להועיל לדיירים רבים שפזורים להם על פני בניין אחד.

שתפו אם אהבתם:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קריאה נוספת

מאמרים קשורים

תמ"א 38

3 ההשקעות המשתלמות ביותר

3 ההשקעות המשתלמות ביותר הן: נדל"ן, שוק ההון ופיתוח מוצר חדש אם יש ברשותכם סכום לא מבוטל המיועד להשקעה, עומדות לפניכם מספר אפשרויות בנתיבי השקעה

מעצב פנים

6 טיפים לעיצוב פנים לבית

רוב הלקוחות שרוכשים בתים או דירות חדשות וגם אלו שרוכשים בתים יד שנייה, דואגים גם לנושא נראות הבית, כדי להתאים זאת לצרכיהם המשפחתיים. רבים מהם

פניות דיירים

בקבוצת משה חדיף – הדיירים הם הלב האמיתי של כל פרויקט.
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל פנייה שיש לכם בנוגע
לאכלוס הדירה שרכשתם.

אנו מחויבים להעניק שירות אישי, מקצועי ואדיב בכל שלב ושלב ברכישת הדירה, החל מההתנהלות מול הבנקים, דרך הקשר השוטף עם הקבלן, הטיפול במשכנתאות ומסירת הדירה לידיכם וכלה בתיקון הליקויים השונים, אם ימצאו, במסגרת שנת הבדק, כל זאת עם חיוך ובאדיבות.
דילוג לתוכן