נטילת משכנתא לרכישת דירה

נטילת משכנתא לרכישת דירה

דירה משלך הוא חלום של ישראלים רבים, אך העלויות הן גבוהות ולא קל לכל המשפחות לממש חלום זה. נטילת משכנתא לרכישת דירה זה נושא רחב שעדיף להבין לעומק את כל האופציות העומדות בפנינו ולקבל את ההחלטה אחרי בדיקות נכונות ויעוץ עם אנשי המקצוע הנכונים.

היערכות לקראת רכישת דירה

בשלב ראשון יש לקבל החלטה היכן רוצים לגור. יש משפחות שמעוניינות לגור בסמוך להורים, או לבני המשפחה האחרים. משפחות שגרות בשכירות בשכונה מסוימת ומרוצים מסביבת המגורים, מעדיפים לרכוש דירה באחד הבניינים או הרחובות הסמוכים וזאת כדי שהילדים ימשיכו ללמוד במסגרות הלימוד המוצלחות וימשיכו לבלות עם אותם החברים.

בנוסף לכך יש לגבש החלטה מה גודלה של הדירה שהמשפחה מעוניינת לרכוש ומהן הנקודות האקוטיות שחשובות לבני הבית כמו הימצאותו של ממ"ד, מרפסת, קומה גבוהה, מטבח מרווח, כמה חדרים ועוד.

קיימת גם העדפה של חלק מהציבור שמעוניין לרכוש רק דירה חדשה שקיימת בעיר טירת כרמל ואחרים שמעוניינים לקנות דירת יד שנייה, כיוון שהיא זולה יותר.

חיפוש של דירה לרכישה

ברחבי העיר נבנים פרויקטים למגורים והמתווכים מציעים דירות שונות יד שנייה בהתאם לקריטריונים שחשובים למשפחה. הלקוחות בוחנים דירות במיקומים שונים, כדי לקבל החלטה על המיקום שהוא הטוב ביותר עבורם על פי התקציב שלהם.

תחשיב כספי של רכישת הדירה

קניית דירה אינה עניין של מה בכך כיוון שהיא כרוכה במשאבים רבים. בשלב הראשון יש להכין את הסכום הראשוני שיש לשלם למוכר. בהתאם לעלות הדירה, הרוכשים מבצעים תחשיב של הסכום הנוסף שיש ברשותם ומעבר לכך הם מתכננים לקחת משכנתא.

נטילת משכנתא עבור השלמת רכישת הנכס

בכל עסקה סכום המשכנתא שהקונה זקוק לו הוא שונה. בשלב הראשון הוא פונה לבנק ומבקש אישור עקרוני לקבלת משכנתא. אם הבנק מאשר, הרוכש מתייעץ בדרך כלל עם יועץ משכנתאות מומחה, כדי לקחת את המשכנתא בתנאים המסחריים הטובים ביותר. הוא בוחן כמה הצעות מחיר מבנקים שונים ובהתאם לכך ממליץ ללקוחות איזו אופציה היא עדיפה עבורם.

בנוסף לכך, הוא בוחן את היכולות הפיננסיות של הלווים, כדי להחליט מה גובה ההחזר החודשי הנכון עבורם ולכמה שנים הם מבקשים את ההלוואה. ברוב המקרים פרק הזמן הוא בין עשר לשלושים שנה. המטרה היא שתהיה להם אפשרות בכל חודש להחזיר את המשכנתא ושלא יוצר מצב שבו הם לא יוכלו לעמוד בתשלומים הנדרשים.

במשכנתא קיימים כמה מסלולים כמו צמוד מדד, לא צמוד, צמוד מט"ח ועוד. המגמה היא לחלק את כל הסכום לכמה מסלולים, כדי להפחית את הסיכונים.

ההוצאות הנלוות לרכישת הנכס

הקונים מבצעים את התחשיב הכספי שלהם לאחר שצרפו אליו גם עלויות נלוות כמו עלות שכר טרחה למתווך, עבור עורך דין מקרקעין בחיפה, תשלום מס רכישה, שיפוץ של הבית טרם הכניסה, רכישת ציוד כמו מוצרי חשמל, ריהוט ועוד. בשלב זה הם חותמים על חוזה המכר ומבצעים את כל התשלומים כולל העברת המשכנתא.

שתפו אם אהבתם:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קריאה נוספת

מאמרים קשורים

תמ"א 38

3 ההשקעות המשתלמות ביותר

3 ההשקעות המשתלמות ביותר הן: נדל"ן, שוק ההון ופיתוח מוצר חדש אם יש ברשותכם סכום לא מבוטל המיועד להשקעה, עומדות לפניכם מספר אפשרויות בנתיבי השקעה

מעצב פנים

6 טיפים לעיצוב פנים לבית

רוב הלקוחות שרוכשים בתים או דירות חדשות וגם אלו שרוכשים בתים יד שנייה, דואגים גם לנושא נראות הבית, כדי להתאים זאת לצרכיהם המשפחתיים. רבים מהם

פניות דיירים

בקבוצת משה חדיף – הדיירים הם הלב האמיתי של כל פרויקט.
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל פנייה שיש לכם בנוגע
לאכלוס הדירה שרכשתם.

אנו מחויבים להעניק שירות אישי, מקצועי ואדיב בכל שלב ושלב ברכישת הדירה, החל מההתנהלות מול הבנקים, דרך הקשר השוטף עם הקבלן, הטיפול במשכנתאות ומסירת הדירה לידיכם וכלה בתיקון הליקויים השונים, אם ימצאו, במסגרת שנת הבדק, כל זאת עם חיוך ובאדיבות.
דילוג לתוכן