למה הכוונה שמדברים על התחדשות עירונית

למה הכוונה שמדברים על התחדשות עירונית

התחדשות עירונית הוא מושג שמתייחס לשני תחומים. האחד הוא פינוי בינוי והשני הוא תמ"א 38.

מהו פרויקט של פינוי בינוי

בערים רבות בישראל קיימים מבנים וותיקים אשר נבנו לפני עשרות שנים. בשנים הללו לא היו תקנים של בנייה ולכן בחלוף כל כך הרבה שנים, היסודות של המבנים אינם כה יציבים ויש גם מבנים מתוכם שהם בסכנת קריסה.

הפתרון לכך הוא להרוס את כל המבנים הישנים הללו ולבנות במקומם מבנים גבוהים וחדישים. השיטה היא להגיע להסכמים עם כל הדיירים שהם מסכימים להרוס את המבנה ושהיזם יבנה מבנה אחר במקומו. כל דייר יודע מראש איזו דירה הוא יקבל במקום הדירה הנוכחית, מה יהיה גודלה ומה יהיה מיקומה. רוב הדיירים שמחים מאד מהשינוי שיחול בחייהם והם מחכים כבר לעבור לבניין החדש. בשלב הביניים הם עוברים לגור בדירה שכורה, כשהיזם נושא בכל העלויות של שכר הדירה.

בתהליך זה היזם בונה דירות רבות במגדל שהוא מקים על פי האישורים שהוא קיבל. חלק מהדירות מיועדות למשפחות שפונו מביתם הישן וחלק מהדירות הוא מוכר בשוק החופשי.

לקוחות פוטנציאליים רבים מעוניינים לבצע קניית דירה באחד מהמיזמים של פינוי ובינוי לאור העובדה שהם ממוקמים במרכזי הערים, או בשכונות מעולות. אחת האופציות המוצלחות היא פרויקט יאנג יפו אשר מאפשר מגורים באחד האזורים היפהפיים של יפו שאהוב מאד על הישראלים.

ליווי של עורך דין

עורך דין

כדי לעבור בהצלחה את התהליך המורכב יש לגייס מתחילת הדרך את שירותיו של עורך דין תמ"א והתחדשות עירונית אשר מתמקצע בתחומים הללו, כדי שיסייע בכל ההתנהלות המורכבת והחוקית של הדיירים בינם לבין עצמם ומול היזם.

מהו פרויקט תמ"א 38

היסודות של בניינים רבים במרכז הארץ וגם בפריפריה הם רעועים ולכן קיים חשש גדול מפני רעידת אדמה שבה הם ייהרסו ויהיה אסון גדול בגוף וברכוש. זו הסיבה שהוחלט על תהליך תמ"א 38 שבו הקבלן שנבחר למהלך זה מחזק את היסודות לפי ההנחיות של המהנדס הקונסטרוקטור. מדובר בתוספת נכבדה ליסודות הקיימים כיוון שהקבלן מקבל אישור להוסיף מעל המבנה כמה קומות בהתאם לאישורים ההנדסיים.

התחשיב הוא שהקבלן אינו מחייב את דיירי הבניין בעלות היסודות אך בתמורה לכך הוא מוכר כמה דירות בשוק החופשי, בקומות הגבוהות של מבנה זה. רק לאחר חיזוק היסודות המבנה מסוגל יהיה להחזיק את הקומות החדשות. ההליך כולו כרוך באישורים ובחישובי כמויות כדי שיהיה זה מבנה יציב.

במהלך פרויקט זה מתבצעים לעיתים גם שיפורים בכל אחת מהדירות או בשטח הציבורי וזאת על פי החלטתם של כל הדיירים שמעוניינים בבניית מעלית במבנים שאין בהם מעלית, בניית ממ"ד, מרפסת מטבח חדש הכולל קרמיקה למטבח, משטחי עבודה, כיור, אי, ארונות מטבח וכל צורך אחר.

מאמר זה נכתב עבור קבוצת משה חדיף

שתפו אם אהבתם:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קריאה נוספת

מאמרים קשורים

תמ"א 38

3 ההשקעות המשתלמות ביותר

3 ההשקעות המשתלמות ביותר הן: נדל"ן, שוק ההון ופיתוח מוצר חדש אם יש ברשותכם סכום לא מבוטל המיועד להשקעה, עומדות לפניכם מספר אפשרויות בנתיבי השקעה

מעצב פנים

6 טיפים לעיצוב פנים לבית

רוב הלקוחות שרוכשים בתים או דירות חדשות וגם אלו שרוכשים בתים יד שנייה, דואגים גם לנושא נראות הבית, כדי להתאים זאת לצרכיהם המשפחתיים. רבים מהם

פניות דיירים

בקבוצת משה חדיף – הדיירים הם הלב האמיתי של כל פרויקט.
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל פנייה שיש לכם בנוגע
לאכלוס הדירה שרכשתם.

אנו מחויבים להעניק שירות אישי, מקצועי ואדיב בכל שלב ושלב ברכישת הדירה, החל מההתנהלות מול הבנקים, דרך הקשר השוטף עם הקבלן, הטיפול במשכנתאות ומסירת הדירה לידיכם וכלה בתיקון הליקויים השונים, אם ימצאו, במסגרת שנת הבדק, כל זאת עם חיוך ובאדיבות.
דילוג לתוכן