דירה על הנייר

האם כדאי לקנות דירות על הנייר וממה צריך להיזהר?

מהי קניית דירה על הנייר?

קניית דירה על הנייר היא קניית דירה לפני העלייה לקרקע וחלוקה לתשלומים הנפרסים על משך הבנייה, כלומר, רכישת הדירה נעשית לפני תחילת הבנייה. אפשרות זו נותנת לקבלנים את היכולת לגייס הון הדרוש לתחילת הפרויקט ומפחיתה מגובה הביטחונות המבוקשים על ידי הבנק המממן.

קניית דירה על הנייר מאפשרת לרוכשים ליהנות ממחירים זולים יותר ממחירי השוק הרגילים, ובמקרים רבים יהיה הבדל משמעותי במחיר. כך לכאורה שני הצדדים יכולים להרוויח, מצד אחד, הקבלן מצמצם את הסיכון שבבנייה ומפחית את עלויות המימון שלו, ואילו הרוכשים יכולים ליהנות מהוזלה משמעותית בעלות הדירה.

דירה על הנייר

האם קיימים יתרונות בקניית דירה על הנייר?

קיימים שני יתרונות בולטים לקניית דירה על הנייר, עלות נמוכה משמעותית ממחירי שוק של דירות דומות (לעיתים עד כ-20% פחות) וכן פריסת תשלומים מדורגת לאורך הבנייה. עלות הדירה הנמכרת "על הנייר" נמוכה מעלות דירה מקבילה לה באמצע או בסוף הבנייה ויכולה לחסוך לרוכש כסף רב.

יתרה מכך, בכל הנוגע לפריסת תשלומים, רוכש הקונה דירה על הנייר, נהנה מפריסת תשלומים רחבה ונוחה, כך שהתשלום הראשוני קטן ואינו עולה על 20% מן התשלום הסופי.

האם יש סיכונים בקניית דירה על הנייר?

החסרונות בקניית דירה על הנייר נובעים בעיקר מהעובדה שהדירה עצמה טרם נבנתה ולא תמיד מה שרואים בתכניות הוא מה שיתרחש במציאות. שינויים שונים בהחלטות הרשות המקומית וועדת התכנון יכולה לשנות את אופי הבניין ו/או הדירות הנבנות. במקרים של עיכובים בהתקדמות הפרויקט, הרוכשים עלולים להימצא במצב של אי ודאות לגבי מועד מסירת הדירה, במיוחד בשל עיכוב במתן היתרי בנייה שניתנים לקבלן רק לאחר קניית דירה על הנייר. על מנת להימנע מסיכונים אלה ואחרים מומלץ לקונים לבצע עסקה אחראית שתמזער את נטילת הסיכונים שלהם.

למה צריך לשים לב בקניית דירה על הנייר?

  • מי הקבלן:  חשוב לבדוק את הרקע של הקבלן, לבדוק פרויקטים מאוכלסים, אמינותו בשוק ואיתנותו הפיננסית. כך ניתן לקבל מושג על סיכונים אפשריים בעסקה. באמצעות חיפוש פשוט בגוגל, ניתן להגיע למידע מהימן.
  • סטטוס הקרקע:  כדאי לבצע בדיקה ברשות המקומית על מנת לוודא שהשימוש בקרקע מיועד למגורים. אם שכרתם עורך דין מלווה לעסקה הוא יבצע עבורכם את הבדיקה.
  • מפרטי הדירות: כפי שנאמר קודם,דחיית בקשה להיתר בנייה מוועדת התכנון עשוי לגרור שינוי של תכניות הבנייה והדירות עצמן. אנחנו ממליצים לשמור את מפרטי הבנייה והדירות המקוריים ולהשוות אותם לתוכנית הבנייה הסופית כדי להבטיח שלא התקיימו שינויים לא רצויים.
  • שימוש בתשלום לחשבון נאמנות: על מנת להבטיח את השבת הכסף, במידה והפרויקט לא יצא לפועל, בתהליך חוקי ונטול סיבוכים, חשוב שהתשלומים יועברו לחשבון נאמנות של עורך דין ולא לחשבון הקבלן.
שתפו אם אהבתם:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קריאה נוספת

מאמרים קשורים

תמ"א 38

3 ההשקעות המשתלמות ביותר

3 ההשקעות המשתלמות ביותר הן: נדל"ן, שוק ההון ופיתוח מוצר חדש אם יש ברשותכם סכום לא מבוטל המיועד להשקעה, עומדות לפניכם מספר אפשרויות בנתיבי השקעה

מעצב פנים

6 טיפים לעיצוב פנים לבית

רוב הלקוחות שרוכשים בתים או דירות חדשות וגם אלו שרוכשים בתים יד שנייה, דואגים גם לנושא נראות הבית, כדי להתאים זאת לצרכיהם המשפחתיים. רבים מהם

פניות דיירים

בקבוצת משה חדיף – הדיירים הם הלב האמיתי של כל פרויקט.
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל פנייה שיש לכם בנוגע
לאכלוס הדירה שרכשתם.

אנו מחויבים להעניק שירות אישי, מקצועי ואדיב בכל שלב ושלב ברכישת הדירה, החל מההתנהלות מול הבנקים, דרך הקשר השוטף עם הקבלן, הטיפול במשכנתאות ומסירת הדירה לידיכם וכלה בתיקון הליקויים השונים, אם ימצאו, במסגרת שנת הבדק, כל זאת עם חיוך ובאדיבות.
דילוג לתוכן