בניית בית מותאם לגיל השלישי

בניית בית מותאם לגיל השלישי

כולנו גדלים ומתבגרים עם השנים שעוברות והזמן החולף, ומטבע הדברים הגוף שלנו נותן את אותותיו, כשעד לא מזמן, פעולות שהיות עבורנו שגרתיות, הופכות למאתגרות. כשמדובר במרחב האישי שלנו, כמו הבית, חשוב מאוד לפעול להתאמתו כך שיתאים גם לגיל השלישי

שתישאר צעיר לנצח

המציאות המודרנית המתפתחת בכלל, ועולם הרפואה המתקדם בפרט, הביאו לעלייה משמעותית בתוחלת החיים הממוצעת. יחד עם זאת, עדיין לא הומצאה תרופה המונעת את תהליך ההזדקנות, ובשלב כזה או אחר, כולנו נמצא את עצמנו מגיעים לגיל בו פעולות שגרתיות יום יומיות, כמו הליכה וישיבה, הופכות למאתגרות ולא פשוטות.

אז אמנם תרופה למניעת הזדקנות עדיין לא המציאו, אך מכשירים ואביזרים שונים שנועדו להקל על חייהם של בני הגיל השלישי הומצאו גם הומצאו. מעבר לחשיבות שבתפקוד נורמלי ושגרתי בפעולות היום יומיות שלנו, חשוב מאוד להתאים גם את הסביבה המוכרת שלנו, הבית, לצרכים החדשים.

"כאן זה בית, כאן זה לב"

כאמור, תהליך המעבר לגיל השלישי הוא מורכב ולא פשוט, פיזית ונפשית, כשהפעולות השגרתיות הופכות למאתגרות ובמיוחד כשהמצב הפיזי של הקשיש מוגדר כסיעודי. בנוסף למציאות המורכבת עבור הקשיש עצמו, המציאות הופכת למורכבת גם עבור סביבתו הקרובה המעוניינת לתמוך ולספק עבורו את התנאים הטובים ביותר.

האפשרות היחסית פשוטה היא להעביר את הקשיש לדיור מוגן כזה שיתאים לכל הצרכים שלו, אך בסופו של דבר, קשישים רבים בוחרים להמשיך ולגור בביתם. ההישארות בסביבה המוכרת והבטוחה מקלה עבורם את הצורך בלהכיר ולהתאים את עצמם למקום חדש, כמו גם עוזרת להם להתמודד בצורה טובה יותר עם בעיות של זיכרון.

התאמת הבית לגיל השלישי

להישארות בסביבה המוכרת גם בגיל השלישי ישנם כאמור מספר יתרונות, אך במציאות בפועל, צריך למצוא פתרונות נגישות לגיל השלישי, כך שהסביבה המוכרת גם תתאים למציאות החדשה של הקשיש. נגישות למבוגרים ודאגה להתאמת הבית לצרכים המיוחדים שלהם, יכולה להקל עליהם בביצוע הפעולות השגרתיות ולהפוך את הבית לסביבה בטיחותית ומוגנת.

דרכי תכנון ובניית בית מותאם לגיל השלישי

באמצעות תכנון מוקדם ונכון של הבית, ושימוש באביזרי עזר לנגישות אופטימלית עבור הקשיש, נוכל לחסוך הוצאות מיותרות שבהתאמת הבית לאחר בנייתו. לפיכך, כדאי שתכירו כמה מאביזרי העזר הבאים:

  • מעלון ביתי– אחת הפעולות החשובות לשגרת חיים תקינה ואיכותית היא היכולת להתנייד, בטח ובטח בתוך מרחב המחיה האישי שלנו. כשפעולה זאת הופכת למאתגרת, ובמיוחד כשמדובר בקושי הנובע מהפרשי גובה או מדרגות, מומלץ לתכנן מראש את המקום והסביבה, כך שתתאים לשימוש במעלון ביתי או מעלית ביתית לגיל השלישי.
  • בכדי להבטיח מעבר תקין וחלק, מומלץ לתכנן מראש מעברים רחבים באופן שיתאים למעברם של כיסאות גלגלים והליכונים.
  • בכל הנוגע לחדר המקלחת, מומלץ להשתמש במקלחון מאשר באמבטיה, בכדי לצמצם אפשרות של החלקה. בנוסף, מומלץ לוודא כי שטח המקלחת רחב דיו להימצאותם של שני אנשים בעת הצורך וכן למעבר של כסא גלגלים.
שתפו אם אהבתם:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קריאה נוספת

מאמרים קשורים

תמ"א 38

3 ההשקעות המשתלמות ביותר

3 ההשקעות המשתלמות ביותר הן: נדל"ן, שוק ההון ופיתוח מוצר חדש אם יש ברשותכם סכום לא מבוטל המיועד להשקעה, עומדות לפניכם מספר אפשרויות בנתיבי השקעה

מעצב פנים

6 טיפים לעיצוב פנים לבית

רוב הלקוחות שרוכשים בתים או דירות חדשות וגם אלו שרוכשים בתים יד שנייה, דואגים גם לנושא נראות הבית, כדי להתאים זאת לצרכיהם המשפחתיים. רבים מהם

פניות דיירים

בקבוצת משה חדיף – הדיירים הם הלב האמיתי של כל פרויקט.
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל פנייה שיש לכם בנוגע
לאכלוס הדירה שרכשתם.

אנו מחויבים להעניק שירות אישי, מקצועי ואדיב בכל שלב ושלב ברכישת הדירה, החל מההתנהלות מול הבנקים, דרך הקשר השוטף עם הקבלן, הטיפול במשכנתאות ומסירת הדירה לידיכם וכלה בתיקון הליקויים השונים, אם ימצאו, במסגרת שנת הבדק, כל זאת עם חיוך ובאדיבות.
דילוג לתוכן