דירה בפרויקט מוגמר

מתלבטים בין דירה בפרויקט מוגמר או דירה בפרויקט בתהליכי בניה

מה עדיף? לקנות דירה בפרויקט מוגמר, או לקנות דירה שנמצאת עדיין בשלבי תכנון או בנייה ראשונית? לכל אופציה יתרונות וחסרונות, ואנחנו כאן כדי לעזור קניית דירה או בית בפרויקט שהבניה שלו הסתיימה היא אופציה מצוינת, אבל יקרה יחסית, כיון שהיזם או חברת הבניה כבר מכרו את מרבית הדירות בבניין ועכשיו הם מחפשים את הרווח. מאידך גיסא, דירה שנמצאת עדיין בשלבי תכנון או אישורים או גם כזו שהבניה שלה התחילה, תהיה זולה יותר.

די בסיבוב קצר בין משרדי תיווך שמציעים דירות בכל שלבי הבניה, כדי להבין זאת היטב.

למה דירות "על הנייר" זולות יותר?

אחת הסיבות העיקריות לכך שקבלנים ויזמים מציעים הנחות על דירות בבנייה, היא שהם זקוקים לכסף ולהתחייבויות שלכם כדי לממן את הבניה, ולהקטין את הוצאות המימון שלהם. סיבה נוספת לכך שדירות כאלה זולות יותר היא שקיים סיכון בקניה של דירות לא גמורות, ולקוחות מוכנים לקחת את הסיכון הזה רק עבור הנחות משמעותיות.

היתרונות בקניית דירה בבנייה

אחד היתרונות הוא שעלות הדירה נמוכה יותר. יתרונות נוספים הם יכולת גדולה יותר להכתיב שינויים במפרט הדירה, ונכונות הקבלן לבצע את השינויים האלה בעלות יחסית נמוכה. אתם מוגבלים פחות בבחירת הדירה עצמה – קומה או מפנה – כל עוד הבניין עצמו עדיין לא מכור כולו.

החסרונות של קניית דירה "על הנייר" או דירה בבנייה הם לא מעטים

  1. הקבלן עלול להיקלע לקשיים ולא לסיים את הבניה.
  2. אתם צריכים לגור במקום כלשהו כל עוד הדירה בבניה. אם אתם גרים בדירה משלכם, ותאריך הפינוי שלכם מתאים למועד הכניסה המשוער – בסדר, אבל מה קורה אם הקבלן מאחר במסירה?
  3. אתם נכנסים לגור באתר שהוא כולו אתר בניה, במיוחד אם הבניין כולו לא מאוכלס או לא גמור. ההרגשה לא נעימה, ולא מתאימה לכולם.
  4. יש להתמודד עם תקלות אפשריות בבניין כולו ולא רק בדירה. בבניין שכבר הסתיימה הבניה שלו, אפשר להניח שלפחות חלק מהתקלות האלה כבר ידועות ומטופלות.

כמובן שיש היום הגנות שונות לרוכשי דירות בטירת הכרמל , נהריה , מעלות ועוד , כגון ליווי בנקאי או חוזי שכירות מול הקבלן וקנסות פיגורים, אבל עדיין יש להתמודד עם קשיים וגורמים שלא כל אחד רוצה או יכול להתמודד איתם.

מול כל אלה יש לשקול את היתרונות והחסרונות בקניית דירה בפרויקט מוגמר:

היא קיימת, מוכנה לכניסה ואין שאלה של הפסקת בניה. מצד שני, מלבד העלות שלה, היא עלולה להתאים פחות לצרכים או לטעם האישי שלכם, ויתכן ותאלצו להשקיע בה בכל זאת כסף. לסיכום אם כך: שקלו את החסרונות והיתרונות בכל אחת מהאופציות, ובדקו כמה שווה לכם לשלם – או לדרוש – עבור הפשרות שאתם עושים בכל אחד מהמקרים.

שתפו אם אהבתם:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קריאה נוספת

מאמרים קשורים

תמ"א 38

3 ההשקעות המשתלמות ביותר

3 ההשקעות המשתלמות ביותר הן: נדל"ן, שוק ההון ופיתוח מוצר חדש אם יש ברשותכם סכום לא מבוטל המיועד להשקעה, עומדות לפניכם מספר אפשרויות בנתיבי השקעה

מעצב פנים

6 טיפים לעיצוב פנים לבית

רוב הלקוחות שרוכשים בתים או דירות חדשות וגם אלו שרוכשים בתים יד שנייה, דואגים גם לנושא נראות הבית, כדי להתאים זאת לצרכיהם המשפחתיים. רבים מהם

פניות דיירים

בקבוצת משה חדיף – הדיירים הם הלב האמיתי של כל פרויקט.
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל פנייה שיש לכם בנוגע
לאכלוס הדירה שרכשתם.

אנו מחויבים להעניק שירות אישי, מקצועי ואדיב בכל שלב ושלב ברכישת הדירה, החל מההתנהלות מול הבנקים, דרך הקשר השוטף עם הקבלן, הטיפול במשכנתאות ומסירת הדירה לידיכם וכלה בתיקון הליקויים השונים, אם ימצאו, במסגרת שנת הבדק, כל זאת עם חיוך ובאדיבות.
דילוג לתוכן